Direct contact opnemen

Epartment E-commerce BV
Ethaanstraat 2c
7463 PC, Rijssen
Tel: +31 (0) 85 401 4722

KVK nummer: 57357609
BTW nummer: NL852545605BO1
Rekeningnummer: NL97RABO0136570429

Stuur ons een email

Lees meer over ons

Laat uw gegevens achter

Laat uw gegevens achter en wij nemen binnen 24 uur contact met u op.

Demo aanvragen

Geïnteresseerd in een van onze oplossingen? Laat uw gegevens achter en we plannen binnen 24 uur een demo met u in.

Broertje en Zusje

Epartment ontwikkelt nieuwe B2C-webshop naast fysieke winkel

Fysieke winkel en webshop versterken elkaar

Vanaf de start van haar winkel Broertje en Zusje in Wageningen runt Masja van der Veen de gelijknamige webshop om haar kinder- en babykleding online aan de man te brengen. Na 5 jaar was het tijd voor vernieuwing van haar “online etalage”. Epartment ontwierp en bouwde een volledig nieuwe B2C-webshop waarmee Broertje en Zusje haar klantenkring de komende jaren online verder kan uitbreiden.

Winkel én webshop

Met het openen van Broertje en Zusje verruilde Masja van der Veen in 2010 haar administratieve baan in de e-commerce-branche voor een bestaan als zelfstandig ondernemer in kindermode. Broertje en Zusje kenmerkt zich door een breed en afwisselend assortiment in leuke merken voor kinderkleding en babykleding.

Bestellingen op gang brengen

Broertje en Zusje opent webshop naast stenen winkelVlak na de opening van de ‘stenen’ winkel lanceerde Masja haar eerste webshop Broertjeenzusje.nl. “Destijds had lang niet iedere winkel zijn eigen webwinkel, dus hier zag ik kansen. Natuurlijk hoop je dat je online winkel gelijk goed gaat lopen, maar ik ondervond dat dit niet vanzelf gaat. Door de artikelen in de webshop voor Google goed te beschrijven en nieuwsbrieven te versturen, kwam het bezoek en daarmee het aantal bestellingen gaandeweg op gang,” memoreert Masja. “Met kortingsacties en ‘sale’ schiet de omzet met name in de webshop omhoog, daarbuiten kabbelt de omzet redelijk voort.”

Online etalage

Waarom een webwinkel naast een fysieke winkel? Masja: “De webshop fungeert als extra etalage, wat weer zorgt voor extra bezoekers in de winkel – en andersom. Ik krijg nu nog met name bezoekers uit Wageningen en omgeving. Als ondernemer ben je je eigen visitekaartje. Je kent je klanten, hun kinderen en maten, waardoor bestellingen eerder aan jou gegund worden dan aan een grote, anoniemere webwinkel.”

“De webshop fungeert als extra etalage, wat weer zorgt voor extra bezoekers in de winkel – en andersom.”

Vernieuwen

Na vijf jaar was het tijd voor vernieuwing. “Voor zoekmachines is het belangrijk dat de techniek up-to-date is. Mijn eerste webwinkel was inmiddels gedateerd en had technische updates nodig. Ook wilde ik een spaarsysteem toevoegen. Bovendien had het design een opfrisbeurt nodig. Uiteindelijk kwam ik terecht bij Epartment voor een nieuwe Magento-webshop.”

De investering waard

Hoe heeft het online verkoopkanaal zich sindsdien ontwikkeld? “Voor een eenmanszaak als Broertje en Zusje is een professionele webshop een flinke investering, evenals het doorontwikkelen ervan. Toch is het z’n geld waard en zou ik niet zonder een webshop kunnen en willen. Allereerst vanwege de extra inkomsten; de shop zorgde het eerste deel van dit jaar voor een omzetstijging van ruim 16% ten opzichte van vorig jaar. Verder zie ik ook via Facebook nieuwe bezoekers binnenkomen, die daarna vaak ook de winkel bezoeken. Nog los van het feit dat ik het leuk vind om online actief te zijn.”

“Het eerste deel van dit jaar realiseerde ik met de webshop een omzetstijging van ruim 16%.”

Upgraden of vernieuwen

Maarten Nijland van Epartment voegt toe: “Gezien de verouderde versie en onnodige extensies van de bestaande shop adviseerden we om te investeren in een nieuwe webshop die weer jaren mee kan. Hierbij hebben we veel aandacht besteed aan de snelheid van de webshop, die zeer bepalend is voor de ranking in Google. Mede door de tijdsdruk vanuit Broertje en Zusje hebben we deze shop in een recordtijd van 7 dagen kunnen opleveren.”

Functionaliteit

Om de kleding in de webshop eruit te laten springen, is het ontwerp zo licht mogelijk gebleven, uiteraard met behoud van de eigen identiteit. In de webshop kan Masja zelf eigen pagina’s aanmaken en producten configureren met maten en kleuren. Verder biedt de webshop geavanceerde mogelijkheden voor filtering en navigatie.

“Epartment is een specialist met veel kennis van webshops, die ik zeker kan aanbevelen.”

Snel en goed opgeleverd

Masja is tevreden over de kwaliteit van webshopspecialist Epartment. “Ik ben nog steeds blij met het ontwerp. De webshop is ook snel opgeleverd en zit goed in elkaar. De voorgekomen problemen zijn snel opgelost. Ik zie Epartment als een specialist met veel kennis van webshops, die ik zeker kan aanbevelen.”

Specificaties

  • Bedrijfsnaam: Broertje & Zusje
  • Opdrachtgever: Masja van der Veen
  • Branche: Retail
  • Aantal medewerkers: 1
  • Kenmerken: uitgebreide filtering en navigatie, configurabele producten
  • Website: broertjeenzusje.nl
Wilt u meer weten over onze e-commerce-dienstverlening?

Maak vrijblijvend een afspraak en we helpen u graag verder.

Laat uw gegevens achter Direct contact opnemen