Direct contact opnemen

Epartment E-commerce BV
Ethaanstraat 2c
7463 PC, Rijssen
Tel: +31 (0) 85 401 4722

KVK nummer: 57357609
BTW nummer: NL852545605BO1
Rekeningnummer: NL97RABO0136570429

Stuur ons een email

Lees meer over ons

Laat uw gegevens achter

Laat uw gegevens achter en wij nemen binnen 24 uur contact met u op.

Demo aanvragen

Geïnteresseerd in een van onze oplossingen? Laat uw gegevens achter en we plannen binnen 24 uur een demo met u in.

Gransier

Epartment koppelt nieuwe Magento B2B-webshop met AccountView in de backoffice

Zakelijke verkopen geautomatiseerd met b2b-webshop

Internationaal groothandel Gransier B.V. zag volop kansen om de online verkopen aan zakelijke klanten te intensiveren en te automatiseren – en hiermee de belasting van zijn eigen verkoopafdeling terug te brengen. Inmiddels zijn de e-commerce-activiteiten van de specialist in tweewieler-onderdelen flink verder gegroeid, een mooi moment om terug te kijken op een geslaagde samenwerking met webshopbouwer Epartment.

Over Gransier

Sinds 1966 is Gransier BV een totaalleverancier voor de vakhandel in fietsen, bromfietsen en scooters. Begonnen als leverancier aan de lokale detailhandel is het bedrijf uitgegroeid tot een internationale groothandel. Vanuit haar ultramoderne kantoor in Heerlen voorziet Gransier consumenten en zakelijke klanten door heel Europa van onderdelen en accessoires op gebied van tweewielers. “Klanten kiezen voor ons vanwege het totaalplaatje. Ons zeer brede en diepe assortiment van bijna 20.000 artikelen combineren we met lage prijzen, snelle levering en goede service.”

B2b-webshop

De website gransier.nl is gericht op de zakelijke verkoop, een b2b-webshop dus. De klantenkring omvat de vakhandel, waaronder de detailhandel (fiets- en scooterwinkels), sociale instellingen, webshops en praktijkscholen. Al jarenlang verliep een deel van de verkopen via een zakelijke webshop. Dolf Gransier licht toe: “Onze oude webshop voldeed qua ontwerp en functionaliteit niet meer aan de eisen van deze tijd. Om de klant goed te kunnen bedienen en verder te kunnen groeien, wilden we een compleet nieuwe b2b-Magento-webshop met een fris ontwerp en de mogelijkheid om onze verkoop verregaand te automatiseren.”

Al zoekende kwam Dolf Gransier uit bij Magento-specialist Epartment. Voor de webshopkoppeling tussen Magento en de backoffice-software AccountView koos Gransier voor Visma-specialist AccountOne.

Door de koppeling met AccountView is onze webshop altijd up-tot-date, waardoor onze klanten niet misgrijpen en de afhandeling van onze verkooporders efficiënt verloopt.

Internationale webshop

Door het internationale karakter van Gransier golden specifieke eisen voor de b2b-webshop. De webshop moest niet alleen in 6 talen beschikbaar zijn, maar ook praktische zaken zoals de juiste btw-percentages per land ondersteunen. Aanvullend stelde Dolf Gransier een aantal specifieke functionele eisen voor de webshop. Denk bijvoorbeeld aan het online aanvragen van retouren en een gepersonaliseerde omgeving voor iedere klant met individuele prijsafspraken en betaalvoorwaarden.

Realtime informatie-uitwisseling

De MagentoShopConnect-koppeling met AccountView zorgt voor realtime informatie-uitwisseling tussen de webshops van Gransier en de financiële administratie. Voorraden, prijzen, acties en aanbiedingen worden vanuit de backoffice rechtstreeks in de webshops getoond. Online bestellingen worden weer rechtstreeks doorgevoerd in de administratie in AccountView.

Magento-AccountView-koppeling

Doordat de Magento-webshops van Gransier zijn gekoppeld met AccountView, kunnen medewerkers in de backoffice alle binnengekomen orders moeiteloos boeken, verzenden en direct opnieuw inkopen. Ook alle offline verkopen worden direct in AccountView verwerkt. Hierdoor tonen zowel de webshops als AccountView altijd up-to-date informatie over het aanbod van accessoires en alternatieve producten.

Snelle implementatie

Zowel Gransier als Epartment kijken terug op een geslaagde implementatie. “De vorige keer had de ontwikkeling van de webshop heel lang geduurd. Met Epartment ging dit een stuk sneller. Binnen een jaar waren live. Als je niet in deze business zit, lijkt dit misschien lang. Maar als je weet wat er allemaal bij komt kijken – zoals design, de implementatie, het ontwikkelen van maatwerk en testen – heeft Epartment dit knap gedaan”, blikt Dolf Gransier terug.

“Epartment weet onze wensen en eisen binnen een redelijke termijn goed te vertalen naar design en techniek.”

Blijven doorontwikkelen

Sinds de livegang heeft Dolf Gransier samen met Epartment de webshop verder doorontwikkeld. Inmiddels is er al weer veel veranderd, zoals een verbeterde checkout-ervaring, het tonen van openstaande backorders, performance-optimalisaties vanwege het groeiende assortiment en een verbeterde webwinkelinrichting. “Je krijgt steeds nieuwe inzichten en wensen, bijvoorbeeld hoe je de klantenservice kan verbeteren en processen sneller kan laten verlopen. Net als tijdens de implementatie leggen we onze ideeën en eisen bij Epartment op tafel. Zij weten dit binnen een redelijke termijn goed te vertalen naar design en techniek. Tijdens de uitvoering hebben we korte lijnen, waarbij Epartment vaak aan een half woord al genoeg heeft”, aldus een tevreden Dolf Gransier.

Elkaar scherp houden

Maarten Nijland van Epartment vult aan: “Al sinds 2013 werken we samen met Gransier. Ook wij kijken terug op een geslaagde implementatie en mooie vervolgtrajecten. Gransier staat bij ons model voor hoe wij het liefst met klanten samenwerken: toekomstgericht doorontwikkelen, elkaar scherp houden en bovenal plezierig met elkaar omgaan en er samen voor gaan.”

Specificaties

  • Bedrijfsnaam: Gransier BV
  • Opdrachtgever: Dolf Gransier
  • Branche: Groothandel
  • Aantal medewerkers: 20+
  • Kenmerken: zestalig, online retouren aanvragen, AccountView-Magento-koppeling
  • Website: www.gransier.nl
Cookie instellingen
Fijn dat u er bent! We helpen u graag zo optimaal mogelijk en gebruiken hiervoor cookies. Stel ze hieronder naar wens in. Deze instellingen kunt u altijd wijzigen