Alle nieuws

Google maakt het onvindbare vindbaar

<div> Elke dag worden er miljarden zoekopdrachten uitgevoerd met Google. Deze zoekopdrachten lopen erg uiteen. Het bedrijf is echter ok nieuwsgierig en wil graag weten wat deze zoekopdrachten inhoude

Epartment blank image
Epartment blank image
Epartment blank image
Elke dag worden er miljarden zoekopdrachten uitgevoerd met Google. Deze zoekopdrachten lopen erg uiteen. Het bedrijf is echter ok nieuwsgierig en wil graag weten wat deze zoekopdrachten inhouden. Nu wil het bedrijf de zoekservices verbeteren door automatisch informatie te gaan leveren via zoekopdrachten waar je normaliter niet over zou nadenken. Het verschil is ook dat deze zoekopdrachten mobiel aangeleverd zullen worden, aangezien je ze normaal niet zomaar zou gaan zoeken via je laptop of je pc.
Google's ambitie is om alle informatie wereldwijd op een overzichtelijke manier te organiseren en het universeel toegankelijk te maken. Ze zullen echter eerst moeten uitzoeken wat de beperkingen zijn en hoe ze hier mee moeten omgaan. Dit zijn de woorden van Jon Wiley, die gaat over de 'user experience design' bij Google Search. Dit kan gedaan worden door in te lelven in de mensen zelf en gebruik te maken van nieuwe technologische ontwikkelingen, zoals smartphones.Het onderzoek wat Wiley zal gaan uitvoeren, kan Google in nieuwe richtingen gaan brengen."One of the patterns that stands out is the multitude of decives that people have in their lives." zegt hij. Gezien het feit dat mobiele apparaten het mogelijk maken voor Google om de hiervoor genoemde beperkingen te vinden, zouden ze ook goed gebruikt kunnen worden in de toekomst. Waar gps-chips en sensoren veel zeggen over een persoon zelf en zijn situatie, kunnen ze ook gebruikt worden voor Google om te weten wat de persoon wil. "We've often said the perfect search engine will provide you with exactly what you need to know at exactly the right moment, potentially without you having to ask for it," zegt Wiley.

Geschreven door

Maarten
Maarten

Maarten

op

29 nov 2012

Check ons archief van digital awesomeness

Ons archief van digital awesomeness

Meer nieuws.

AI PIM data processing
Maarten

/

29 jul 2025

AI & SEO in E-commerce: 8 concrete tips voor het nieuwe zoeklandschap

De opkomst van AI verandert het zoeklandschap in rap tempo. Waar SEO jarenlang draaide om zoekwoorden, backlinks en snippets, zien we nu de opkomst van AI-gedreven zoekervaringen. Hoe zorg je dat je zichtbaar blijft?

AI

Tips

AI PIM data processing
Maarten

/

29 jul 2025

AI & SEO in E-commerce: 8 concrete tips voor het nieuwe zoeklandschap

De opkomst van AI verandert het zoeklandschap in rap tempo. Waar SEO jarenlang draaide om zoekwoorden, backlinks en snippets, zien we nu de opkomst van AI-gedreven zoekervaringen. Hoe zorg je dat je zichtbaar blijft?

AI

Tips

AI PIM data processing
Maarten

/

29 jul 2025

AI & SEO in E-commerce: 8 concrete tips voor het nieuwe zoeklandschap

De opkomst van AI verandert het zoeklandschap in rap tempo. Waar SEO jarenlang draaide om zoekwoorden, backlinks en snippets, zien we nu de opkomst van AI-gedreven zoekervaringen. Hoe zorg je dat je zichtbaar blijft?

AI

Tips

AI PIM data processing
Maarten

/

29 jul 2025

AI & SEO in E-commerce: 8 concrete tips voor het nieuwe zoeklandschap

De opkomst van AI verandert het zoeklandschap in rap tempo. Waar SEO jarenlang draaide om zoekwoorden, backlinks en snippets, zien we nu de opkomst van AI-gedreven zoekervaringen. Hoe zorg je dat je zichtbaar blijft?

AI

Tips

Shoppping with AI
Maarten

/

4 jun 2025

1 op de 4 Nederlanders shopt inmiddels met AI

Een kwart van de Nederlanders zegt het afgelopen jaar ChatGPT of een andere AI-assistent te hebben gebruikt bij het shoppen. Dat is een stijging van 57% ten opzichte van 2024.

AI

Algemeen

Shoppping with AI
Maarten

/

4 jun 2025

1 op de 4 Nederlanders shopt inmiddels met AI

Een kwart van de Nederlanders zegt het afgelopen jaar ChatGPT of een andere AI-assistent te hebben gebruikt bij het shoppen. Dat is een stijging van 57% ten opzichte van 2024.

AI

Algemeen

Shoppping with AI
Maarten

/

4 jun 2025

1 op de 4 Nederlanders shopt inmiddels met AI

Een kwart van de Nederlanders zegt het afgelopen jaar ChatGPT of een andere AI-assistent te hebben gebruikt bij het shoppen. Dat is een stijging van 57% ten opzichte van 2024.

AI

Algemeen

Shoppping with AI
Maarten

/

4 jun 2025

1 op de 4 Nederlanders shopt inmiddels met AI

Een kwart van de Nederlanders zegt het afgelopen jaar ChatGPT of een andere AI-assistent te hebben gebruikt bij het shoppen. Dat is een stijging van 57% ten opzichte van 2024.

AI

Algemeen