Alle nieuws

SSL-certificaat voor een veilige webshop: waar moet u op letten?

Een goed beveiligde verbinding is tegenwoordig onmisbaar voor websites en webshops. In het kader van ‘een beter en veiliger internet’ is Google dit jaar gestart met het labelen van veilige en...

Epartment blank image
Epartment blank image
Epartment blank image

"Een goed beveiligde verbinding is tegenwoordig onmisbaar voor websites en webshops. In het kader van ‘een beter en veiliger internet’ is Google dit jaar gestart met het labelen van veilige en niet-veilige websites. Websites die niet voorzien zijn van een zogenaamd SSL-certificaat kunnen in de Chrome-adresbalk een opvallende melding krijgen dat de verbinding met deze site niet veilig is. Alle reden dus om dit indien nodig alsnog snel te regelen! Epartment kan u hierbij van dienst zijn.

Waarom uw webshop beveiligen?

Bij onbeveiligde websites is het mogelijk dat de gegevensstroom onderschept en gelezen kan worden. Google is daarom voornemens om vanaf oktober 2017 alle ‘onveilige’ websites met een zoekfunctie en formulieren – dus in ieder geval alle webshops – te voorzien van een beveiligingswaarschuwing. Uiteindelijk wil Google alle http-websites voorzien van een dergelijke melding. Als u veel bezoekers heeft via de Google Chrome-webbrowser, is de kans groot dat zo’n waarschuwing een negatieve uitwerking heeft op uw conversie- en bounce-percentage. Bovendien geeft Google de voorkeur aan websites met een HTTPS-verbinding en heeft dit een positieve invloed op de ranking in de organische zoekresultaten.

Wat is SSL?

Via het SSL-protocol, of eigenlijk TLS, worden gegevens beveiligd over het internet verzonden via een zeer sterke versleuteling. Met een SSL-verbinding kan alleen de bedoelde ontvanger de inhoud van de gegevens inzien, zonder dat mensen of computers kunnen meelezen. Ook voorkomt SSL dat de verzonden informatie van en naar de website kan worden aangepast en geeft het extra zekerheid over de identiteit van zowel de website als de bezoeker. Met een SSL-verbinding heeft u dus altijd een veilige verbinding en straalt u betrouwbaarheid uit naar uw websitebezoekers… een must dus voor iedere website of webshop!

Wanneer is een website ‘veilig’?

Een website wordt door Google als veilig beoordeeld als deze is voorzien van een SSL-certificaat. Een via SSL-beveiligde website is herkenbaar aan HTTPS voor de url, een groen slotje of een volledig groen label voor de url van een website. HTTPS is de afkorting van HyperText Transfer Protocol Secure, wat een uitbreiding is op het HTTP-protocol voor een veilige uitwisseling van gegevens.

Hoe regel ik een SSL-certificaat?

Een SSL-certificaat kunt u eenvoudig via Epartment regelen. Hierbij kunt u kiezen uit verschillende niveaus om de website te versleutelen. De goedkoopste variant is gratis en kan binnen een uur worden geïmplementeerd. De drie niveaus van SSL zijn:

  • Domain Validation: beveiliging van een enkele domeinnaam; het certificaat bevat geen bedrijfsgegevens

  • Wildcard Domain Validation: als optie 1 met als extra dat deze een onbeperkt aantal subdomeinen onder een domeinnaam beveiligt

  • Extended Validation (EV): SSL-certificaat met uitgebreide validatie (Extended Validation) dat voldoet aan zeer strenge richtlijnen omtrent identiteitscontrole; de EV SSL beveiligt één domein en toont uw bedrijfsnaam in een groene adresbalk

  Heeft u nog geen SSL-certificaat in gebruik voor uw domeinnamen? Dan adviseren we u om dit alsnog zo spoedig mogelijk te regelen. Voor advies en ondersteuning kunt u contact met ons opnemen."

Geschreven door

Mike
Mike

Mike

op

19 mei 2017

Check ons archief van digital awesomeness

Ons archief van digital awesomeness

Meer nieuws.

AI PIM data processing
Maarten

/

29 jul 2025

AI & SEO in E-commerce: 8 concrete tips voor het nieuwe zoeklandschap

De opkomst van AI verandert het zoeklandschap in rap tempo. Waar SEO jarenlang draaide om zoekwoorden, backlinks en snippets, zien we nu de opkomst van AI-gedreven zoekervaringen. Hoe zorg je dat je zichtbaar blijft?

AI

Tips

AI PIM data processing
Maarten

/

29 jul 2025

AI & SEO in E-commerce: 8 concrete tips voor het nieuwe zoeklandschap

De opkomst van AI verandert het zoeklandschap in rap tempo. Waar SEO jarenlang draaide om zoekwoorden, backlinks en snippets, zien we nu de opkomst van AI-gedreven zoekervaringen. Hoe zorg je dat je zichtbaar blijft?

AI

Tips

AI PIM data processing
Maarten

/

29 jul 2025

AI & SEO in E-commerce: 8 concrete tips voor het nieuwe zoeklandschap

De opkomst van AI verandert het zoeklandschap in rap tempo. Waar SEO jarenlang draaide om zoekwoorden, backlinks en snippets, zien we nu de opkomst van AI-gedreven zoekervaringen. Hoe zorg je dat je zichtbaar blijft?

AI

Tips

AI PIM data processing
Maarten

/

29 jul 2025

AI & SEO in E-commerce: 8 concrete tips voor het nieuwe zoeklandschap

De opkomst van AI verandert het zoeklandschap in rap tempo. Waar SEO jarenlang draaide om zoekwoorden, backlinks en snippets, zien we nu de opkomst van AI-gedreven zoekervaringen. Hoe zorg je dat je zichtbaar blijft?

AI

Tips

Shoppping with AI
Maarten

/

4 jun 2025

1 op de 4 Nederlanders shopt inmiddels met AI

Een kwart van de Nederlanders zegt het afgelopen jaar ChatGPT of een andere AI-assistent te hebben gebruikt bij het shoppen. Dat is een stijging van 57% ten opzichte van 2024.

AI

Algemeen

Shoppping with AI
Maarten

/

4 jun 2025

1 op de 4 Nederlanders shopt inmiddels met AI

Een kwart van de Nederlanders zegt het afgelopen jaar ChatGPT of een andere AI-assistent te hebben gebruikt bij het shoppen. Dat is een stijging van 57% ten opzichte van 2024.

AI

Algemeen

Shoppping with AI
Maarten

/

4 jun 2025

1 op de 4 Nederlanders shopt inmiddels met AI

Een kwart van de Nederlanders zegt het afgelopen jaar ChatGPT of een andere AI-assistent te hebben gebruikt bij het shoppen. Dat is een stijging van 57% ten opzichte van 2024.

AI

Algemeen

Shoppping with AI
Maarten

/

4 jun 2025

1 op de 4 Nederlanders shopt inmiddels met AI

Een kwart van de Nederlanders zegt het afgelopen jaar ChatGPT of een andere AI-assistent te hebben gebruikt bij het shoppen. Dat is een stijging van 57% ten opzichte van 2024.

AI

Algemeen