Google gaat optreden tegen bedrijven die hun websites te veel hebben geënt op vindbaarheid in zijn zoekmachine. De zoekgigant laat unieke content binnenkort meer bovendrijven, ook als die niet is geoptimaliseerd volgens de huidige SEO-normen.
Google gaat sancties uitdelen aan (lees: rankings verlagen van) bedrijven die te veel sturen op zijn algoritmes. Om te voorkomen dat optimalisatiegestuurde bedrijven de bovenste posities domineren, gooide Google de resultatenbepaling voor zijn zoekmachine al vaker om.
Matt CuttsHet was head of webspam Matt Cutts die afgelopen week op SXSW een boekje open deed over de toekomstige wijzigingen. De opgenomen tekst verscheen onder andere op Searchengineland, dat het audiofragment uitschreef. Hieronder leest u de meest relevante passage:'We try to make the GoogleBot smarter, try to make our relevance more adaptive, so that if people don’t do SEO we handle that. And we are also looking at the people who abuse it, who put too many keywords on a page, exchange way too many links, or whatever else they are doing to go beyond what you normally expect. We have several engineers on my team working on this right now.'Bron: http://www.twinklemagazine.nl/