All cases

5 redenen waarom e-mailmarketing nog steeds belangrijk is

E-mailmarketing is springlevend. En bovendien goedkoop. Desondanks horen we nog vaak genoeg kritische berichten over dit medium. "E-mailmarketing. Wie gebruikt dat nog? Tegenwoordig is het toch allema

E-mailmarketing is springlevend. En bovendien goedkoop. Desondanks horen we nog vaak genoeg kritische berichten over dit medium. "E-mailmarketing. Wie gebruikt dat nog? Tegenwoordig is het toch allemaal social?" Maar online marketeers weten wel beter. Voor 2013 verwacht meer dan 50% van de marketeers dat ze hun budget voor E-mailmarketingcampagnes zullen verhogen. Blijkbaar is het versturen van een nieuwsbrief nog steeds het investeren waard. Waarom dan eigenlijk?

Hieronder 5 redenen om je E-mailmarketingcampagne nog eens goed onder de loep te nemen.1. E-mail nog steeds veelgebruiktVan de volwassen internetgebruikers heeft 92% een e-mailaccount. Sterker nog, er zijn drie keer zo veel e-mailadressen dan alle Facebook- en Twitter-accounts tezamen. Met zo veel gebruikers kan het bijna niet anders dan dat er winst valt te behalen met een E-mailmarketingcampagne.Natuurlijk draait het niet alleen om het aantal E-mailaccounts; het opstellen van een goede lijst en zorgen voor interessante content, is net zo relevant. Let dus op dat je de lijst up-to-date houdt, en bijhoudt wat de redenen zijn voor afmeldingen. Op deze manier kun je hier in je volgende campagne handig op inspelen.2. Investering levert geld opWe schreven het hierboven al, E-mailmarketing hoeft helemaal niet duur te zijn. Verschillende studies hebben aangetoond dat een kleine investering al heel veel op kan leveren. Op elke 1 dollar die wordt besteed aan E-mailmarketing, verdien je 40 dollar. En als je het goed doet, levert deze investering je nog meer op. Bij Hellodialog, een nieuwe e-mailserviceprovider van Nederlandse bodem, betaal je alleen voor geopende nieuwsbrieven. Dit betekent dat je al snel zo’n 50% kan besparen op je E-mailmarketingbudget en je dus nog veel meer dan die 40 dollar terugverdient! Vergelijk dit met banner-advertenties, waarvan de baten rond de 2 dollar liggen en Keyword-ads, die ongeveer 17 dollar opleveren voor elke dollar die je erin stopt. Met zulke cijfers is het natuurlijk een no-brainer dat je direct je E-mailmarketingcampagnes onder de loep neemt.3. Online en offline kan elkaar versterkenVan de volwassen internetgebruikers koopt 71% producten online. Dit lijkt op het eerste gezicht natuurlijk voornamelijk interessant voor webshop-eigenaren. Maar vergis je niet, ook voor horecagelegenheden of winkels biedt dit kansen. Denk er eens over om via een nieuwsbrief te wijzen op de nieuwe menukaart of stuur beelden mee van het nieuwe interieur van je winkel.Wellicht worden je ontvangers zó enthousiast van de online verkregen informatie, dat ze je ook live een bezoekje komen brengen. Wie weet wordt jouw winkel straks helemaal platgelopen en word je ineens gedwongen je producten ook online aan te bieden.4. Contact via mail heeft de voorkeurE-mail is nog steeds de verkozen vorm van communicatie bij 74% van de gebruikers. Als je weet dat je klanten het liefst via e-mail met je in contact te blijven, is het natuurlijk makkelijk om de focus van je marketingbudget hierop af te stemmen. Zo zou je bijvoorbeeld kunnen besluiten om de kosten op fysieke marketingactiviteiten terug te brengen.Met Hellodialog is het bovendien bijzonder makkelijk om campagnes in te plannen. Met de slimme functies is meteen duidelijk wat het beste tijdstip is om je mailing de deur uit te doen. En via de automatische planner kun je dan zelfs op zondagochtend of woensdagavond mailings de deur uit doen zonder zelf aan het werk te moeten zijn.5. Mobiel gebruik blijft groeienZeg nou zelf, ken jij nog iemand zònder mobiele telefoon? En voor de duidelijkheid, dan hebben we het niet over kleine kinderen of bejaarden. De opkomst van de smartphone heeft ertoe geleid dat iedereen altijd en overal zijn e-mail kan checken. In de bus, tijdens werktijd, of ‘s avonds voor de tv, de smartphone (tablet kan natuurlijk ook) staat nooit uit.36% van alle e-mails wordt inmiddels geopend op een mobiele telefoon. En laat nou net die sector ook keihard blijven groeien. Des te makkelijker om je nieuwsbrief aan de man te brengen. Houdt hierbij wel in de gaten dat je nieuwsbrief goed leesbaar is, vooral ook op mobiele apparaten, want anders zal je ontvanger zich al snel uitschrijven.Al met al voldoende reden dus om je E-mailmarketingcampagnes nieuw leven in te blazen.Welke an bovenstaande reden zouden jou over de streep trekken om meer tijd en aandacht te besteden aan je e-mailcampagnes?Bron: Madelon ten Cate van Hellodialog

Written by

Maarten

on

Jun 26, 2013

We have done this before

More news.

Magento update 2.4.7

/

Nov 26, 2024

Beveiligingsverbeteringen in Magento Open Source 2.4.7

Magento Open Source versie 2.4.7 introduceert ondersteuning voor PHP 8.3 en bevat honderden kwaliteitsverbeteringen, aangepaste attributen in GraphQL en compatibiliteit met diensten van FedEx en UPS.

Security

Magento

Updates

Magento update 2.4.7

/

Nov 26, 2024

Beveiligingsverbeteringen in Magento Open Source 2.4.7

Magento Open Source versie 2.4.7 introduceert ondersteuning voor PHP 8.3 en bevat honderden kwaliteitsverbeteringen, aangepaste attributen in GraphQL en compatibiliteit met diensten van FedEx en UPS.

Security

Magento

Updates

Magento update 2.4.7

/

Nov 26, 2024

Beveiligingsverbeteringen in Magento Open Source 2.4.7

Magento Open Source versie 2.4.7 introduceert ondersteuning voor PHP 8.3 en bevat honderden kwaliteitsverbeteringen, aangepaste attributen in GraphQL en compatibiliteit met diensten van FedEx en UPS.

Security

Magento

Updates

Magento update 2.4.7

/

Nov 26, 2024

Beveiligingsverbeteringen in Magento Open Source 2.4.7

Magento Open Source versie 2.4.7 introduceert ondersteuning voor PHP 8.3 en bevat honderden kwaliteitsverbeteringen, aangepaste attributen in GraphQL en compatibiliteit met diensten van FedEx en UPS.

Security

Magento

Updates

Web Content Accessibility Guidelines (WCAG)

/

Nov 21, 2024

Wat betekenen de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) voor jouw bedrijf?

Medio 2025 moeten alle online winkels toegankelijk zijn volgens de Europese toegankelijkheidswet (EAA). Dit is meer dan alleen een wettelijke verplichting. Lees er meer overin ons blog.

General

Security

Web Content Accessibility Guidelines (WCAG)

/

Nov 21, 2024

Wat betekenen de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) voor jouw bedrijf?

Medio 2025 moeten alle online winkels toegankelijk zijn volgens de Europese toegankelijkheidswet (EAA). Dit is meer dan alleen een wettelijke verplichting. Lees er meer overin ons blog.

General

Security

Web Content Accessibility Guidelines (WCAG)

/

Nov 21, 2024

Wat betekenen de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) voor jouw bedrijf?

Medio 2025 moeten alle online winkels toegankelijk zijn volgens de Europese toegankelijkheidswet (EAA). Dit is meer dan alleen een wettelijke verplichting. Lees er meer overin ons blog.

General

Security

Web Content Accessibility Guidelines (WCAG)

/

Nov 21, 2024

Wat betekenen de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) voor jouw bedrijf?

Medio 2025 moeten alle online winkels toegankelijk zijn volgens de Europese toegankelijkheidswet (EAA). Dit is meer dan alleen een wettelijke verplichting. Lees er meer overin ons blog.

General

Security