U heeft het misschien wel vaker gehoord van webbouwers of online marketing goeroe's om een blog te gaan bijhouden op uw website. Maar waarom eigenlijk? "Dit kost toch allen maar tijd en zoveel lezers heb ik toch niet" is vaak de gedachte. Er zijn echter verschillende redenen om het wel te doen. Denk bijvoorbeeld aan een hogere SEO waarde, leermateriaal voor uw klanten, maar juist ook om te laten zien dat uw website en dus uw bedrijf, levendig is. Niemand blijft lang rond surfen op een website die een jaar geleden zijn laatste update heeft gehad. In dit blog artikel geven wij nog een aantal voorbeelden waarom u wel een blog bij zou moeten houden!Authenticiteit
Het is niet zo dat een blog u perse meer authenticiteit geeft, maar dat u met uw doelgroep bezig bent, er over nadenkt en daarmee uw doelgroep iets wil overbrengen. Authenticiteit kan u zien als de boodschap overbrengen bij uw doelgroep, waarbij deze echt het idee heeft dat u iets van waarde zegt en niet alleen iets zegt omdat u denkt dat u wat moet zeggen (de druk voelen om te moeten schrijven..).
De doelgroep ziet dat u gevoel voor hen hebt, dat u weet wat er in hun hoofd omgaat en dat u eventueel die persoon of dat bedrijf bent wie hen kan helpen.Ja, we leven nog!
Wanneer er vaak genoeg een blog artikel verschijnt op uw website laat dit zien dat het onderwerp of meerdere onderwerpen u bezighouden en dat uw bedrijf nog 'levend' is.